Thursday, October 22, 2009

TUAH CIKGU NORLIZA

HASLINACHEHAT MENULIS- Orang tua ada berkata, tuah ayam nampak di kaki ,tuah manusia ,siapa tahu... rupanya semua perumpamaan yang kita pernah dengar dan belajar itu semuanya benar..terbukti .




Kalau pun ada pepatah ,orang tua lebih dulu makan garam pun memang tepatlah...
I ada seorang kawan di Kajang, namanya Norliza Ramli n suaminya Abg Malik..I panggil dia k.liza . K.Liza ni orang perak n abang Malik orang Kedah... Mula ceritanya semasa I ngajar di sek. Jalan bukit 1, I dah ngajar Firdaus ,anak dia masa thn 5.. dengan makbapanya belum la kenal..lebih kurang 5 tahun lepas tu, I pindah ke Sri Jelok.


Disini I kenal cikgu Liza, kami sama-sama pindah masuk ke sekolah tu... anaknya si Firdaus nampak senarai nama guru sekolah dan ingat nama penuh I. So esoknya bermulalah riwayat-riwayat manis berkawan dengan cikgu liza ni... Orangnya sangat penyayang dengan anak-anak... susah la I nak tiru style dia, tapi I kagum cara dia layan anak-anak...

Anak dia masa I kenal cuma 3 orang, masa dah last-last baru tambah yang bongsu... dia kata buah hujung...hehehe

Anak nya yang ke 3 ( nama FATIN NUR ATIKA) tu terlebih cantik,( yang lain pun cantik n handsome )sejak dari sekolah rendah lagi aktif bab-bab hiburan ni.. masuk gimrama n tarian segala... Sampai bila masuk sekolah menengah, jadi model iklan tv n majalah.. sampaikan jadi pelakon drama tv, sempatla I n famili tonton drama "kad cinta " d tv 1.. Ada drama dia dalam ASTRO, tapi haslina che hat tak berkenan dengan konsep membayar untuk menonton tv, so takleh la tengok drama dia di ASTRO..

Sebenarnya I nak cerita yang Fatin ni akan ambil SPM pada tahun 2009 ni tapi belum pun sempat ambil periksa, mak dan ayahnya dah terima pinangan... hehe, jadi lepas ni dia akan ambil periksa sebagai isteri orang dan kalau lepas ni remaja yang lain tunggu keputusan SPM, I harap kak Liza akan tunggu Cucu... bertuah la kak liza, dapat besan orang berharta dan nanti dapat menantu masa masih muda...Esok -esok bila dapat cucu pun dia masih vogue lagi..

Saja I tulis cerita dia disini untuk jadi kenangan d hari tua nanti..

No comments:

Post a Comment