Thursday, August 13, 2009

ANAK ITIK TOK WI

Gara-gara festival kedah sejahtera yang lepas, anak-anak pakat minat gila bila tengok anak-anak itik yang comel-comel. Dijual dengan harga rm3 sekor. Demi nak jaga hati anak-anak , I beli 4 ekor... sorang sekor, selepas penat dengar anak-anak bising setiap hari nak beli itik!

I layan kehendak anak-anak... Balik rumah terus I buat kolam mini untuk itik-itik berenang. Masa I sedang korek lubang kolam, Babah kata nanti air meresap dalam tanah.... Dia ingat I ni tak cerdik ke? I pasang lapik kalis air dan TA..DAAA..


ANAK ITIK TOK WI MANDI DALAM KOLAM
SAKIT APA TOK WI SAKIT SENDI TULANG
UBAT APA TOK WI UBAT LIMAU LELAM

Anak-anak itik pun berenang lah sambil bernyanyi-nyanyi dengan gumbira nya!


Malangnya sekor demi sekor dibaham dek kucing jantan sial siapa tah! paling tragis bila kucing tu dikejar oleh anak-anak I semasa membunuh itik yang ke-3.
Kucing hitam tu tergamak hantar badan anak itik tanpa kepala balik ke depan sangkar... Separuh histeria anak-anak I tengok bangkai itik tanpa kepala.
Sejak tu satu-satunya itik yang hidup kami bela dalam rumah macam bela kucing.. perlu dibelai setiap masa.. kalau tidak dia akan bising kerana kesunyian.
Terkini ... anak itik itu pun mati di makan oleh kucing hitam yang sama setelah diletak dalam sangkar diluar rumah untuk dapat cahayamatahari ...Siang hari pun dia dah berani membunuh... SIAL PUNYA KUCING!


No comments:

Post a Comment