Saturday, August 22, 2009

BUNUH ORANG ,KENA PENJARA 7 TAHUN AJA?


HASLINACHEHAT MENULIS-Semalam ,21.8.2009-jumaat.I baca suratkhabar kes seorang bekas jurugambar PDRM, Lans Koperal Abdul Halim Hassan yang dituduh membunuh temanwanitnya.. Ala.. yang nama Tengku Teh Susilawati Tengku Akhirat yang mayatnya orang jumpa dalam kotak televisyen dibuang di tepi jalan.

Sudahnya pembunuh ini cuma dihukum penjara 7 tahun.. Paling menyakitkan hati , hukuman dikira sejak pembunuh itu ditahan pada tahun 2005.. Ini bermakna ,lagi 2 tahun di boleh keluar lah!!!!

Kalau anda semua baca suratkhabar, mesti rasa nak muntah baca penghakiman yang diucapkan oleh Hakim Datuk Mohd Zaki terhadap pembunuh ini... Siap nasihat segala tapi setiap ayatnya macam plastik aja... Meluat I.

Kalau anda semua jadi perempuan atau ada anak perempuan mesti geram dengan lelaki ini yang pada masa kejadian adalah seorang penjawat awam yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga keselamatan kita semua..

Mengikut fakta kes , mayat TENGKU TEH ditemui dalam kotak televisyen 29 inci dengan terdapat tompokan darah, bulu kemaluan terselit dijari kaki , air mani,rambut dan kesan cap jari pada kotak dan anggota badannya.

Hasil bedah siasat mendapati kematian mangsa berpunca kekurangan oksigen akibat muka ditekap sesuatu dan dicekik serta kesan persetubuhan baru berlaku pada kemaluan dan dubur mangsa dengan pelbagai kesan terbakar daripada puntung rokok, selain terdapat kesan kecederaan lain dan lebam di seluruh badan.. Ha.... macammana I tak geram, bukan orang namanya kalau sampai macam tu perangainya menganiayai perempuan.... Syaitan pun mesti gerun bila tengokkan perangai jurugambar polis ini.!!!!

Nak tahu? ... Isterinya juga anggota polis dengan 5 orang anak berumur antara 14 hingga 23 tahun..Maka sesiapa yang ada anak perempuan kenalah kita pakat berjaga-jaga .. Manalah tahu BAPA BOREK, ANAKNYA RINTIK.. NAUZUBILLAH!

Sedihnya bila perbuatan seorang anggota polis seperti ini akan mencalarkan dan membawa bau yang kurang enak kepada seluruh warga polis... Sedangkan kalau tiada anggota polis yang berdedikasi di Malaysia ini alamat tak tidur malamlah kita semua.. Sepatutnya anggota yang buruk dan busuk seperti ini dikesan dan dibuang lebih awal supaya tidak menjadi barah dalam pasukan keselamatan kita..

1 comment:

  1. beza jauh dengan kes seorang gadis yang dijatuhi hukuman gantung noralina baru-baru ni padahal bukan dia yang bunuh teman lelakinya yang bunuh perempuan tu.pelik sungguh undang-undang buatan manusia ni.

    ReplyDelete